poniedziałek, 17 czerwca 2013

Sekretny składnik

Cześć ! Dawno nie pisałam, a to za za sprawą wyjazdu rodzinnego. Bawiliśmy się na weselu u kuzynki. Pogoda była super, atmosfera też. Powiedział ktoś kiedyś : "Nieważnie gdzie, ważne z kim", a towarzystwo miałam doborowe ;) Jednak kilka dni temu, a dokładniej w piątek, opracowałam swoją własną wariację na temat surówki z marchewki :) Dostałam akurat prześliczną młodą marchewkę, do tego soczystego, słodkiego ananasa i podziało się. Dodałam do surówki również sekretny składnik. Owym sekretnym składnikiem okazał się marynowany imbir do sushi .  Pikantny, pasował idealnie do egzotycznego smaku ananasa i wspaniale komponował się z marchewką . Oto dokładny przepis :


Surówka z marchewki i ananasa z imbirem  

 

  • 5 młodych marchewek
  • 3/4 świeżego ananasa 
  • pół paczki pestek dyni 
  • pół słoiczka marynowanego imbiru do sushi 
  • miód 
  • sól 
  • opcjonalnie - kilka kropel soku z cytryny 

Marchewki obieramy ze skórki, myjemy i trzemy na tarce o małych oczkach. Ananasa obieramy, usuwamy skórę i rdzeń, miąższ kroimy w kostkę.  Imbir, który jest w słoiczkach w dośc dużych plasterkach kroimy w mniejsze cząstki . Wsypujemy pestki dyni. Można je również przed wsypaniem uprażyć na suchej patelni . Doprawić do smaku solą, dodać miód i sok z cytryny, jednak nie zbyt dużo, by surówka nie była za kwaśna. Powinna mieć wyczuwalny słodki posmak miodu.


A oto surówka podana z ugotowanymi młodymi ziemniakami z cebulką i "zielonym jogurtem", czyli jogurtem greckim zmiksowanym z dużą ilością mieszanki  dowolnie wybranych świeżych i suszonych ziół.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz